mandag, januar 08, 2007

Tilbake i Trondheim

Nattoget suger. Får nesten aldri sove. Nesten. I natt, da jeg tok nattoget til Trondheim, klarte jeg faktisk å sove. Neppe mer enn 2-3 timer, men det er jo ikke så verst. Har til og med vært noenlunde oppegående, såpass at jeg har øvd et par timer i hvert fall.

Jeg liker ikke å skryte, men... Jo det gjør jeg! Jeg fikk A i Musikk i mediealder, og B i Musikkhistorie 1. Suksess! Jeg herjer! Jeg som syntes så synd på meg selv i november, og var bombesikker på at jeg kom til å stryke. Og så gikk det bra likevel. Plutselig føles ikke høsten så bortkastet likevel. Jeg føler at jeg har ervervet meg kunnskap om fag, om fiolin og om livet. Likevel har jeg en snikende tanke av at jeg kanskje burde ha anstrengt meg litt mer med fiolin, og ikke så mye med fag. Nå nærmer prøvespillet seg med stormskritt, og jeg er vel ikke akkurat i rute. I hvert fall føles det ikke sånn akkurat nå. Eller kanskje det som skremmer meg er at jeg faktisk har øvd mer enn jeg har lest, og likevel ikke føler at jeg har utrettet så mye på det området. Det vil si, jeg har jo blitt mye bedre... Nei, får prøve å ikke klage.

Planen nå er å øve som et helvete. Den uka her er det ingen forelesninger, og jeg har dermed hele dagen til å øve på. Spørsmålet blir da om jeg klarer å strukturere meg selv såpass at jeg faktisk klarer å få gjort noe ut av dagen. Det er ikke lett, det skal være sikkert.

Forresten så jeg en film (sammen med Mathias og Mats) som het Idiocracy. Den var veldig morsom. Verdt å sjekke ut. Den kan bare lastes ned foreløpig, tror jeg.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Flinkis!
Strukturering av dagen er jammen ikke enkelt...

10:50 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Strukturering er vanskelig. Men det går på et vis. Alt går på et vis.

8:15 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Og gratulerer med eksamnene!!!

8:16 p.m.  
Blogger Torstein said...

Tusen takk! Etter allt blodet, all svetten, alle tårene, føles det veldig fortjent:)

11:19 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home